Zasady rekrutacji

 

 

  • Klasa A (oddział: psychologiczno – społeczny)

    Rozszerzenia obowiązkowe:

    • język polski (od 1 klasy)
    • język angielski (od  1 klasy)
    • historia (od 1 klasy (3h) – obowiązkowo, a od drugiej klasy – do wyboru, zamiennie z geografią)
    • geografia (od 1 klasy (1h) – obowiązkowo, a od drugiej klasy – do wyboru zamiennie z historią)
    • biologia (od 2 klasy – do wyboru – wówczas historia i geografia realizowana jest na poziomie podstawowym)

    Uczeń może realizować tylko jeden przedmiot na poziomie rozszerzonym spośród trzech: historia, geografia, biologia.

    Do wyboru

    • drugi język obcy (francuski/niemiecki/hiszpański)

    W rekrutacji będzie punktowany wynik egzaminu ósmoklasisty ze wszystkich części.
    język polski * 0,35
    matematyka * 0,35
    język obcy nowożytny * 0,3
    Przedmioty na świadectwie, za które przyznawane będą punkty w rekrutacji: j. polski, matematyka, j.angielski, historia.


    Klasa B (oddział: matematyczno – inżynieryjny)

    Rozszerzenia obowiązkowe:

    • matematyka (od 1 klasy)
    • informatyka (od 1 klasy)
    • język angielski (od 1 klasy)

    Do wyboru:

    • fizyka lub geografia lub informatyka (pozostali realizują informatykę na poziomie podstawowym) – od 2 klasy

    W rekrutacji będzie punktowany wynik egzaminu ósmoklasisty ze wszystkich części.
    język polski * 0,35
    matematyka * 0,35
    język obcy nowożytny * 0,3
    Przedmioty, za które przyznawane będą punkty w rekrutacji: j. polski, matematyka, geografia, język angielski.


    Klasa C (oddział: biol – chem – mat)

    Rozszerzenia obowiązkowe:

    • Biologia
    • Chemia
    • Język angielski

    Do wyboru (dla chętnych):

    • matematyka (od 1 klasy dla chętnych)

    W rekrutacji będzie punktowany wynik egzaminu ósmoklasisty ze wszystkich części.
    język polski * 0,35
    matematyka * 0,35
    język obcy nowożytny * 0,3
    Przedmioty, za które przyznawane będą punkty w rekrutacji: j.polski, matematyka, język angielski, biologia.

    1. W celu przeprowadzenia rekrutacji do klas pierwszych dyrektor szkoły powołuje Szkolną Komisję Rekrutacyjną, wyznacza jej przewodniczącego i określa zadania członków komisji. W skład komisji rekrutacyjnej szkoły wchodzi: dyrektor naczelny, dyrektor pedagogiczny, dyrektor administracyjny oraz wybrani przez dyrektora nauczyciele;

    2. Do zadań komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:

    • Podanie informacji o warunkach rekrutacji,
    • Przeprowadzenie postępowania rekrutacyjnego, zgodnie z kryteriami określonymi w regulaminie i Rozporządzeniu – weryfikacja wniosków kandydatów uczestniczących w rekrutacji elektronicznej;
    • Monitorowanie harmonogramu prac oraz zamykanie jego kolejnych etapów;
    • Ogłoszenie listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych do przyjęcia, oraz informacji o zakwalifikowaniu albo niezakwalifikowaniu kandydata, a także najniższą liczbę punktów, która uprawnia do przyjęcia,
    • Sporządzenie protokołu postępowania kwalifikacyjnego i przedstawienie go dyrektorowi.

    3. Uczniowie są przyjmowani do OLAJ po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego oraz podpisaniu umowy pomiędzy rodzicami/opiekunami prawnymi a Dyrektorem Szkoły.

    4. Na postępowanie kwalifikacyjne składają się:

    1) wynik rekrutacji elektronicznej,
    2) w przypadku rekrutacji uzupełniającej – rozmowa z uczniem i jego rodzicami/opiekunami prawnymi połączona z wypełnieniem niezbędnych formularzy i dokumentów;

    5. Ustalając sposób prowadzenia postępowania kwalifikacyjnego, Dyrektor może odstąpić od wykonania wybranych przez siebie elementów tego postępowania.

    6. Decyzję o przyjęciu do szkoły podejmuje Dyrektor po zapoznaniu się z wynikami postępowania kwalifikacyjnego.

    7. Dyrektor Ogólnokształcącego Liceum Akademickiego Jezuitów zastrzega sobie prawo odmowy przyjęcia kandydata.

    8. Terminy przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminy składania dokumentów są określone zarządzeniem Małopolskiego Kuratora Oświaty.

    9. Wyniki postępowania rekrutacyjnego podaje się do publicznej wiadomości w formie listy kandydatów zakwalifikowanych do szkoły.

    10. Listy zakwalifikowanych uczniów zamieszczane są na tablicy ogłoszeń.

    11. Kandydaci do szkoły oraz ich rodzice/ opiekunowie prawni zapoznają się z charakterem szkoły, statutem i programem wychowawczo-profilaktycznym przed złożeniem wniosku o przyjęcie dziecka do szkoły.

    12. Rodzice/ opiekunowie prawni i uczniowie poprzez dobrowolny wybór szkoły katolickiej akceptują kształcenie i wychowanie zgodnie z jej charakterem.

    13. opłacać czesne za naukę swojego dziecka w szkole, w formie miesięcznych, kwartalnych lub rocznych wpłat, w jego pełnej wysokości lub zgodnie z umową pomiędzy Rodzicami/opiekunami prawnymi, a Dyrektorem szkoły;

    14. O przyjęciu ucznia do oddziału szkolnego, w trakcie roku szkolnego, decyduje dyrektor szkoły.

     

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI I NAUKI z dnia 18 listopada 2022 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów

    Na podstawie art. 162 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r. poz. 1082, z późn. zm. zarządza się, co następuje:

    § 3. W przypadku przeliczania na punkty wyników egzaminu ósmoklasisty, o którym mowa w art. 134 ust. 2 pkt 1,

    • art. 137 ust. 6 pkt 1, art. 140 ust. 3 pkt 1 i art. 143 ust. 3 pkt 1 ustawy, wynik przedstawiony w procentach z:
      1) języka polskiego i matematyki – mnoży się przez 0,35;
      2) języka obcego nowożytnego – mnoży się przez 0,3.

    § 4. W przypadku przeliczania na punkty ocen z zajęć edukacyjnych, o których mowa w art. 134 ust. 2 pkt 2, art. 135 ust. 4 pkt 1, art. 137 ust. 6 pkt 2, art. 139 ust. 2 pkt 2, art. 140 ust. 3 pkt 3 i art. 143 ust. 3 pkt 2 ustawy, wymienionych odpowiednio na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, świadectwie promocyjnym do klasy VII szkoły podstawowej lub świadectwie ukończenia branżowej szkoły I stopnia, za oceny wyrażone w stopniu:
    1) celującym – przyznaje się po 18 punktów;
    2) bardzo dobrym – przyznaje się po 17 punktów;
    3) dobrym – przyznaje się po 14 punktów;
    4) dostatecznym – przyznaje się po 8 punktów;
    5) dopuszczającym – przyznaje się po 2 punkty.

    § 5. Za świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem, świadectwo promocyjne do klasy VII szkoły podstawowej z wyróżnieniem lub świadectwo ukończenia branżowej szkoły I stopnia z wyróżnieniem, o których mowa odpowiednio w art. 134 ust. 2 pkt 3, art. 135 ust. 4 pkt 2, art. 137 ust. 6 pkt 3, art. 139 ust. 2 pkt 3, art. 140 ust. 3 pkt 4 i art. 143 ust. 3 pkt 3 ustawy, przyznaje się 7 punktów.

    § 6. 1. W przypadku przeliczania na punkty kryterium, o którym mowa w art. 134 ust. 2 pkt 4 lit. a, art. 137 ust. 6 pkt 4 lit. a, art. 140 ust. 3 pkt 5 lit. a i art. 143 ust. 3 pkt 4 lit. a ustawy, za:

    1) uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim organizowanym przez kuratorów oświaty na podstawie zawartych porozumień:
    a) tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
    b) tytułu laureata konkursu tematycznego albo interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
    c) tytułu finalisty konkursu tematycznego albo interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów;

    2) uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu międzynarodowym albo ogólnopolskim, przeprowadzanym zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 22 ust. 6 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2022 r. poz. 2230), zwanej dalej „ustawą o systemie oświaty”:
    a) tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
    b) tytułu laureata konkursu interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
    c) tytułu finalisty konkursu interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów;

    3) uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty:
    a) dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
    b) dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
    c) dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,
    d) tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 7 punktów,
    e) tytułu laureata konkursu tematycznego albo interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,
    f) tytułu finalisty konkursu tematycznego albo interdyscyplinarnego – przyznaje się 3 punkty;

    4) uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim lub wojewódzkim, przeprowadzanym zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 22 ust. 6 ustawy o systemie oświaty:
    a) dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
    b) dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
    c) tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 7 punktów,
    d) tytułu laureata konkursu interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów;

    5) uzyskanie wysokiego miejsca nagrodzonego lub uhonorowanego zwycięskim tytułem w zawodach wiedzy innych niż wymienione w pkt 1–4, artystycznych i sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, na szczeblu:
    a) międzynarodowym – przyznaje się 4 punkty,
    b) krajowym – przyznaje się 3 punkty,
    c) wojewódzkim – przyznaje się 2 punkty,
    d) powiatowym – przyznaje się 1 punkt.

    2. W przypadku gdy kandydat ma więcej niż jedno szczególne osiągnięcie z takich samych zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych, o których mowa w ust. 1, na tym samym szczeblu oraz z tego samego zakresu, o którym mowa w ust. 1, wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przyznaje się jednorazowo punkty za najwyższe osiągnięcie tego ucznia uzyskane w tych zawodach w dowolnej klasie szkoły podstawowej lub szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej, z tym że maksymalna liczba punktów możliwych do przyznania za wszystkie osiągnięcia wynosi 18 punktów.

    § 7. W przypadku przeliczania na punkty kryterium za osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu, o których mowa w art. 134 ust. 2 pkt 4 lit. b, art. 137 ust. 6 pkt 4 lit. b, art. 140 ust. 3 pkt 5 lit. b i art. 143 ust. 3 pkt 4 lit. b ustawy, przyznaje się 3 punkty.

    § 8. 1. W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do egzaminu ósmoklasisty na podstawie art. 44zw ust. 2 i art. 44zz ust. 2 ustawy o systemie oświaty oceny z języka polskiego, matematyki i języka obcego nowożytnego, wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przelicza się na punkty, przy czym za uzyskanie z:

    1) języka polskiego i matematyki oceny wyrażonej w stopniu:
    a) celującym – przyznaje się po 35 punktów,
    b) bardzo dobrym – przyznaje się po 30 punktów,
    c) dobrym – przyznaje się po 25 punktów,
    d) dostatecznym – przyznaje się po 15 punktów,
    e) dopuszczającym – przyznaje się po 10 punktów;

    2) języka obcego nowożytnego oceny wyrażonej w stopniu:
    a) celującym – przyznaje się 30 punktów,
    b) bardzo dobrym – przyznaje się 25 punktów,
    c) dobrym – przyznaje się 20 punktów,
    d) dostatecznym – przyznaje się 10 punktów,
    e) dopuszczającym – przyznaje się 5 punktów.

    2. W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do danego przedmiotu objętego egzaminem ósmoklasisty na podstawie art. 44zz ust. 2 ustawy o systemie oświaty ocenę z danego przedmiotu, z którego jest przeprowadzany egzamin ósmoklasisty i którego dotyczy zwolnienie, wymienioną na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przelicza się na punkty w sposób określony w ust. 1.

    3. W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do egzaminu ósmoklasisty na podstawie art. 44zw ust. 2 ustawy o systemie oświaty ocenę z języka obcego nowożytnego, z którego jest przeprowadzany egzamin ósmoklasisty, wymienioną na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przelicza się na punkty w sposób określony w ust. 1 pkt 2, z tym że na punkty jest przeliczana wyższa ocena z języka obcego nowożytnego.

    Podział maksymalnej liczby punktów przyznanych w postępowaniu rekrutacyjnym do szkół ponadpodstawowych, z wyjątkiem szkół policealnych, branżowych szkół II stopnia i szkół dla dorosłych:

aktywność na rzecz innych ludzi

3 pkt

świadectwo ukończenia szkoły podstawowej
z wyróżnieniem

7 pkt

szczególne osiągnięcia

18 pkt

ocena z języka polskiego

18 pkt

ocena z matematyki

18 pkt

ocena z I przedmiotu

18 pkt

ocena z II przedmiotu

18 pkt

max

100 pkt

Kryteria – egzamin
ósmoklasisty

wyniki z egzaminu ósmoklasisty w %

punkty
w postępowaniu
rekrutacyjnym

wynik z języka polskiego

100%

x 0,35 = 35 pkt

wynik z matematyki

100%

x 0,35 = 35 pkt

wynik z języka obcego nowożytnego

100%

x 0,3 = 30 pkt

max

 

100 pkt

Razem

200 pkt

Laureat lub finalista ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej oraz laureat konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim, przeprowadzonych zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie Ustawy, są przyjmowani w pierwszej kolejności

Oceny z obowiązkowych zajęć edukacyjnych, które decyzją dyrektora będą brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do danego oddziału z przeliczenia ocen na świadectwie z ostatniego roku szkoły podstawowej:

oddział A: j.polski, matematyka, historia, j. angielski
oddział B: j.polski, matematyka, geografia, j. angielski,
oddział C: j.polski, matematyka, biologia, j. angielski .

Dyrektor Ogólnokształcącego Liceum Akademickiego Jezuitów zastrzega sobie prawo odmowy przyjęcia kandydata w następującej sytuacji:

  • u ucznia stwierdzono zaburzenia lub dysfunkcje, które wymagałby zatrudnienia dodatkowych nauczycieli specjalistów;
  • uczeń wymaga indywidualnego toku nauczania;
  • zatajona została informacja o konieczności kształcenia indywidualnego (indywidualny tok);
  • na uczniu ciążą zarzuty prokuratorskie lub prowadzone jest przeciwko niemu postępowanie sądowe;
  • uczeń jest w trakcie leczenia, a nie został określony termin planowanego rozpoczęcia nauki;
  • uczeń nie uznaje zasad i norm etycznych w Kościele Katolickim,
  • uczeń ma obywatelstwo innego kraju i nie posługuje się lub bardzo słabo opanował znajomość języka polskiego.

Podstawa prawna Regulaminu:

Trudno zaistnieć na polu edukacyjnym w Nowym Sączu, który od wielu dziesiątków lat szczyci się wielkimi osiągnięciami wielu znakomitych szkół. Świetne licea ogólnokształcące, znakomite technika, bardzo dobre szkoły zawodowe dzięki życzliwości władz miasta i regionu oraz dzięki pasji wielu znamienitych pedagogów i co najważniejsze ceniących sobie edukację obywateli przynoszą chlubę całej Sądecczyźnie. Nieśmiało szkoły jezuickie, nasze gimnazjum i liceum, dopiero od dekady próbują znaleźć tu swoje miejsce. Nasz młoda kadra nauczycielska ma jednak swoje powody do satysfakcji – świadczą o tym nasze wyniki egzaminów zewnętrznych i jakość uczenia. Zapraszamy zatem do szkoły, która dobrze uczy…

Stypendium naukowe dla uczniów liceum:

Zgodnie z art. 21 Ustawy o podatku dochodowym zwolnienie z podatku od stypendium naukowego możliwe jest do kwoty 3800 zł w danym roku kalendarzowym. Ustawa z dnia 26lipca 1991 r. o podatku dochodowym 9dz.U. z 2021 poz. 1128 ost. zm. Dz.U. poz. 2376

 

Dla kandydatów, którzy są finalistami lub laureatami konkursów przedmiotowych dla szkół podstawowych organizowanych przez Kuratorium Oświaty w Krakowie i zwalniających z odpowiedniej części egzaminu ósmoklasisty, na podstawie zaświadczeń i wniosków złożonych do dyrekcji JCE w kolejnych etapach rekrutacji.

Dla kandydatów, którzy są finalistami lub laureatami Ogólnopolskich Olimpiad Przedmiotowych organizowanych przez podane w wykazie Komitety Organizacyjne, na podstawie zaświadczeń i wniosków złożonych do dyrekcji JCE w kolejnych etapach rekrutacji.

Dla uczniów liceum, którzy są laureatami lub finalistami Ogólnopolskich Olimpiad Przedmiotowych zwalniających z egzaminu maturalnego lub Olimpiad Tematycznych, na podstawie uzyskanych zaświadczeń.

W przypadku uzyskania średniej ocen poniżej 4.75 w danym roku szkolnym lub problemów

dyscyplinarnych możliwe jest anulowanie stypendium na podstawie uchwały Rady Pedagogicznej

 

 

Skip to content